
Hoe zorg je als zorginstelling voor een veiligere omgeving?
In zorginstellingen zoals verpleeghuizen, ziekenhuizen of zelfs in de thuiszorg staat het welzijn en de veiligheid van de bewoner/patiënt op 1. Met het toenemende aantal ouderen en zorgbehoefte in het algemeen is het wel zo handig om gebruik te kunnen maken van een stukje technologie die effectief kan ondersteunen binnen deze branche. In deze blog wordt uitgelegd hoe de producten van MijnSOS hierbij kunnen helpen.
Wat doet een MijnSOS alarmknop/horloge?
De SOS-producten van MijnSOS zijn draagbare en kleine apparaten waarmee in slechts één handeling alarm geslagen kan worden. Naar wie dit alarm gaat kan ingesteld worden, bijvoorbeeld een zorgverlener of een alarmcentrale. De apparaten zijn makkelijk in gebruik en voorzien van handige functies zoals het valalarm.
Hoe kan het werken in zorginstellingen?
1. Snelle reactie bij een noodsituatie
In geval van een incident zoals een val of hartproblemen is er snel hulp nodig. Omdat de tijd kostbaar is in dit soort situaties is het wel zo handig dat er met één druk op de knop gelijk hulp ingeschakeld kan worden.
2. 24/7 hulp
Als de zorginstelling al gebruik maakt van een alarmcentrale kan de alarmknop van MijnSOS hier aan gekoppeld worden. Zo kan er ook alarm geslagen worden zonder dat er een telefoon of intercom nodig is.
3. Toegankelijkheid
Voor bewoners die moeite hebben met communiceren of die met een cognitieve beperking is het ook een handig hulpmiddel. Zo is het makkelijker om op een knop te drukken in plaats van naar een telefoon te grijpen.
4. Voor zorgverleners
Niet alleen voor de bewoners, maar ook voor de zorgverleners kan het een extreem functioneel hulpmiddel zijn. Bijvoorbeeld in instellingen die te maken hebben met agressie, of bij een ongeval waar extra zorgverleners of andere hulpdiensten nodig zijn.
Waarom kiezen zorginstellingen voor MijnSOS?
- Betrouwbaarheid: De knop werkt op zichzelf en heeft dus geen andere apparaten nodig om te functioneren.
- Verhoogde reactiesnelheid: Doordat er onmiddellijk een melding gemaakt kan worden van een noodsituatie kan er sneller gereageerd worden door hulpverleners.
- Geen abonnement noodzakelijk- Je kan zelf kiezen of je voor een prepaid of abonnement simkaart gaat.
- Deskundige klantenservice van mijnSOS.
- 93% van onze klanten beveelt ons aan zie reviews van Kiyoh op mijnSOS.nl.